Jumaat, 26 April 2013

KU BERSERAH~~~~ * dlm nada nyanyi*



Assalamualaikum!!!


heheh. dah lama tinggalkn blog ni bersawang. last entry pd jan, n skrg dh nk akhr april pn. muahahaha cmne nk bgelar blogger terkiut  tegar ni. hohohoho. kemalasan sentiasa melanda. skrg ni pun kalau nk tahu, menaip sambil berbaring depan tv. laptop atas perut. bdn baring. kaki ke atas sofa. oh blh bygkn x btapa xsopannya?????? muahahaha. wellllllll, this is me!!! hohohoho


eh. tp prsn x?? aku ni lau xupdate, xupdate la slma beberapa bulanssss. tp bila dh udate, smpai beberapa ketul entry la tuk 1 hr tu. muahahahaha melampiaskan nafsu selera tuk blogging agaknya. kehkehkehkeh


ok, dh ckup pjg mukaddimahnya. mari kita truskan dgn agenda sebenar kita pada hr ini. ok, topik kita berserah. awas, topik siriussssssssss. grrrrrr!!!!


ok, dlm hidup kita ni pasti terjadi pelbagai perkara. yg hepi, yg sedih. yg kita suka mahupun yg kita x ingini. yg kita rancang, juga perkara yg xpernah kita terduga. semua nya ujian kn.

kalau perkara u perkara yg kita xsuka, itu satu ujian. Allah nk duga kita.. sejauh mn kita tabah.. sejauh mn kita sbar. sejauh mn kita redha dgn apa yg Dia tentukan.

tapi, tahukan anda sekalian. jika Dia memberikan kita dgm perkara yg kita suka, ITU JUGA SATU UJIAN. Dia nk tgk sejauh mn kita blh jga diri kita. apakah kita bersyukur dgn pemberiannya. adakah kita masih ada belas pd or lain yg x bnasib baik.

ye. itu semua ujian.

mampukah kita lalui ujian itu???

aku xnk bercerita psl perkara yg kita suka. sebabnya, TERLALU BANYAKKKKKKKKKK yang Allah berikan nikmat pada kita. cuma antara kita sedar atau pun tidak. antara kita bersyukur ataupun tidak. ALHAMDULILLAH. terlalu byk nikmat yg Dia kurniakan sepanjang hidup ni. so lau nk bercerita pun, xhabis utk d ceritakan. malah blh cramp tn aku ni :P . eh. kata nak siiiiiriiiiiiiuuuuussssssss tadi :P

ok ok. apa yg aku nk critakan sbnrnya psl pkara yg kita xska terjadi pd diri kita. mungkin lain yg kita inginkan, lain yg berlaku. bila kita usahakan agar jadi mcm yg kita nak, tp msh terjadi apa yg kita xnak. INILAH UJIAN NAMANYA. honestly, untuk diri aku sendiri, SUNGGUH, AKU RASA KECEWA.

aku tahu, xsepatuttnya kita rs mcm tu kn. ptt kita terima semua tu   dgn hati terbuka. p aku juga manusia biasa, yg punya impian, punya keinginan, pnya harapan. tentunya bila xdpt apa yg kita ininkan kita an rasa sedih, kecewa.

bila difikirkan. ya. aku sedar. ini ujiannya. Dia cuma nk duga aku. Dah byk nikmat yg Dia bg, Dia selitkan sedikit ujian utk kita. SUPAYA KITA TAK ALPA DGN NIKMAT DUNIA. Apa yg aku blh buat cuma bersabar.cuma kdg kala ada msnya kesabaran kita akn goyah. dan masa tu kita akn rs down sgt2. kita akn rasa kita xmmpu lg hadapi semua ni. kita akn rasa, knp semua ni terjadi, terjadi, dan terjadi lg. kita akn rasa kita dh lemah. dah xkuat lg nk lalui semua ni.

kadangkala kita rasa kita kuat!! kita rasa, BAIKLAH. AKU AKN LALUI SEMUA NI DGN TABAH. DGN SABAR. tp dgn tiba2, KDG2 XSAMPAI BEBERAPA DETIK jgk semua tu blh runtuh. kita rasa kita sudah lemah. ss kn. sekejap rasa kuat, kjp rs lemah. bgoyang2 mcm lalang.

tapi apa pun, kita kena trima dgn sabar. lalui dgn tabah. kita berusaha. dan kemudian SERAHKAN SEGALANYA PD DIA. DIA YG MAHA BERKUASA. DIA MAHA MENGETAHUI. berserahlah. InsyaAllah kta akn rs lebih tenang. kita akn rs lebih kuat.

INSYAALLAH.

Kita cuma berusaha. wpun kdg2 ku goyah. tp aku cuba. wpun aku rs xmampu, tp aku akn cuba. cuma mampu megharap dan berdoa, agar semua ini akn cepat berlalu. dan apa yg diimpikan akn segera mendatang. AMIN.......

Tiada ulasan: