Ahad, 6 Januari 2013

ZAMAN SEKOLAH RENDAH ~@sekolah ~ part 6




seperti yg ku btau dlm entry sblm ni, sekolah aku adlh antara sekolah cmrlg. maka bg mjga thp kcmrlgn sekolah, seklah mnyediakn pelbagai cara demi mlhrkn pljr yg cmrlg . terutamnya utk bdk2 drjh 6 la, yg akn mduduki UPSR .


Bmula dgn kelas spt biasa d waktu pg, biasanya aku g trus skali ngn abah. d wktu tghri nya ada plk kls tmbhn. lps hbs sekolah dlm pkul 1 lbh mcm tu, biasanya aku xblk , sbb xsmpat . kls strusnya akn bmula kul 3 lau aku xslh . so , ma aku dgn rjinnya akn dtg bwk bekal utk aku. ms ni ma dh ada lesen dh. dtg htr bekal semata2 sbb nk bg aku mkn lauk yg br masak ,  fresh lg .  tah2 ma pn xsempat mkn lg ms tu kn ???  hhuuuuuhu : ( 


mcm2 la ma bwk . semestinya lauk sedap2 tmyam, dgg kicap dll . ma bwk, aku amk kt luar pgr sekolah, pstu mkn dlm kelas. pstu g surau solat zohor pstu start kls blk. dlm kul 5.30 @ 6ptg gtu , kls hbs .  ma @ abh akn dtg jmput .


blk ,  rht2 jap , mkn tuk mlm trus sbb kul 8 gtu ada kls mlm plk .  pack kn jadual. huhu . biasa kls mlm abh kot htr, aku xbpe igt . huhu kls mlm hbs dlm  10.30 @ 11 mlm cmtu. abh @ abg aku akn dtg jemput .


blk rmh bt keja sekolah ckt , ms ni ckgu jrg bg keja sekolah, sbb jadual utk bdk UPSR mmg pack kn. so lps siapkn keja sekolah yg ada, aku tido .  n bgn awl pagi dlm kul 4 gtu tuk study. aku igt ms tu kucing aku akn teman kn aku . aku study, dia tido ,  pstu aku pn tersengguk2 sama . hehe pastu t abh msti bt bnyi  " haaaaa . . . . tido oh tu " smbl tpuk2 lantai bg aku tkejut . hahah


aku ni xla mls study , cuma bila bkak buku je, virus mngantuk trus mnyerang . xth apa nk buat .  haha . tp dlm ktgasan ma abh ajar aku tu , berbaloi la dgn result UPSR yg aku dpt . tntula mreka embira kn .


hehe cuma apa yg aku nk btau kt sini adlh aku tharu ma abh aku bersusah pyh htr amk aku kt sekolah bekali2 tuk stiap hari . selama bertahun2 plk tu . lps tu dtg htrkn bekal lg . lepas tu tmn kn aku study lg . 

xterbalas la kita sbg anak kn.


huhu i love  mummy daddy .  eh ttetiba.


heheh syg ma abh !!



: *




Tiada ulasan: