Rabu, 5 Disember 2012

BEGINILAH AKU . . . . .








muka aku masam,
mlhn kusam..


bkerut di dahi,
apth lg d hati..


kpla aku mlyg2,
bmcm pkara bertandang..
terbang..
dan mghilang..
d balik awang awan.. 



tiada sgaris senyuman menawan,
hanya skdar renungan..


kalau ada pn hny skdar lakonan,
bkn la babak spontan..


snyuman yg dberi,
lgsg tiada berseri,
hanya nampak gigi,
tp tiada bererti..


hnya mh mnyembunyi,
glodak d snubari..


kalau org tgur msh berborak,
spy xde org prsn apa yg bgelodak..


ms kol msh ckp beria2,
spya org rs aku msh ceria..


smuanya aku bt jd seimbang,
agr xade org yg bimbang..


bkn la mahu mnipu,
cuma aku xnk org tahu..


bgnila aku dsaat2 bgini,
dsaat aku dlukai n trus dilukai..


wpn d aggp pntg diri,
hbs siapa lg mh mpertahankn dri ini???



wlu xsiapa pduli, 
biarlah aku rwt sdri,
luka d hati..


wpun amt pdih d hati,
smuanya biarlah aku simpan sdri,
jauh d sudut sanubari..


mgkinkah aku mgecap bhgia,
bsama mmpi2 yg d bina??
tggu dan lihat saja,
apa lg nk dikata..


 
    

Tiada ulasan: